شهدای منطقه آب و برق ،مسجد بزرگ امام جواد (ع) و هیئت منتظران صاحب الزمان (عج)

پایگاه مقاومت بسیج شهید حسین محبوب خیرخواه
سلام خوش آمدید

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

پیام حملات ارتش یمن به محموله‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ چیست؟

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته در سخنانی هدف قرار دادن یک کشتی نفتکش در حال حرکت به سمت سرزمین‌های اشغالی را تایید و بر ادامه عملیات ارتش کشورش علیه رژیم صهیونیستی تا زمان توقف تجاوزات به غزه تاکید کرد. 
سرلشکر سرتیپ یحیی سریع در این باره اظهار کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره هستند و در پاسخ به ندای آزادگی ملت بزرگ یمن و امت عربی و اسلامی، نیروی دریایی ارتش یمن عملیات نظامی منحصر به‌فردی را علیه کشتی نفتکش نروژی «آستریندا» که به سمت اسرائیل در حرکت بود، انجام داد و این کشتی با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت. وی گفت: نیروهای مسلح ما طی ۲ روز گذشته موفق شدند از عبور چند کشتی که به هشدارهای نیروی دریایی ارتش یمن پاسخ دادند، جلوگیری کنند و اگر این کشتی نروژی به هشدارها بی‌توجهی نمی‌کرد، هدف قرار نمی‌گرفت. سرلشکر یحیی سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن کشتی‌هایی که بیانیه‌های هشدارآمیز قبلی ما را نادیده می‌گیرند، تردید نخواهند کرد. سرلشکر سریع همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن بار دیگر تاکید می‌کنند تا زمانی که مایحتاج برادران‌مان در غزه؛ از غذا گرفته تا دارو فراهم نشود، همچنان از تردد کشتی‌های همه کشورها که عازم بنادر اسرائیل در دریای سرخ و دریای عرب (مکران) هستند، جلوگیری خواهند کرد.
این اظهارات پس از آن بیان شد که رسانه‌ها اعلام کردند یک نفتکش تجاری با پرچم نروژ در دریای سرخ با شلیک موشک از مناطق تحت کنترل ارتش یمن مورد اصابت قرار گرفت. شرکت‌های اطلاعاتی خصوصی «امبری» و «دریاد لوبال» اعلام کردند این حمله در نزدیکی تنگه باب‌المندب رخ داده ‌است. در این باره مقامات نظامی آمریکا به رویترز گفتند موشک کروز پرتاب شده از یمن به کشتی نفتکش تجاری نروژی آستریندا اصابت کرد و باعث آتش‌سوزی و خسارت کشتی شد اما تلفات جانی گزارش نشد. مقامات اعلام کردند ناوشکن «یو‌اس‌اس میسون» نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ به این نفتکش کمک کرده ‌است. مرکز پخش رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد کشتی نروژی که ارتش یمن آن را هدف قرار داد، قرار بود چهارم ژانویه آتی وارد بندر اشدود شود.
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز روز گذشته اعلام کرد موشک هدایت‌شونده‌ شلیک شده توسط یمنی‌ها به نفتکش آستریندا که در دریای سرخ با پرچم نروژ در حرکت بود، اصابت کرده اما هیچگونه تلفات جانی گزارش نشده است. به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این نفتکش با طول ۱۴۴ متر و تولید سال ۲۰۰۶، زمانی که با موشک هدف قرار گرفت، در حال حرکت به سمت کانال سوئز بود. دفتر مرکزی این نفتکش متعلق به شرکتی نروژی در شهر برگن قرار دارد. 
پیش از این ارتش یمن اعلام کرده بود هر کشتی‌ای را که به مقصد اراضی اشغالی یا از مبدا آن در حال حرکت باشد، هدف قرار خواهد داد. انجمن کشتیرانی نروژ، حمله به نفتکش یادشده را «تحولی خطرناک و غیرقابل قبول برای شرایط امنیتی کشتیرانی غیرنظامی در دریای سرخ» دانست.


* چندمین عملیات دریایی انصارالله علیه اسرائیل
در طول ۲ ماه گذشته از عملیات توفان الاقصی و حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای مسلح یمن به عنوان یکی از نیروهای محور مقاومت در منطقه، اقدام به انجام عملیات‌های تلافی‌جویانه در واکنش به جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه مردم غزه و کرانه باختری کرده است، چنانکه انصار‌الله یمن در چندین نوبت اقدام به انجام حملات موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی بویژه بندر ایلات اسرائیل کرد که برخی از این پهپادها بر اساس گزارش‌های مختلف خبری، به اراضی اشغالی رسید و برخی از این حملات نیز با توجه به تعدد آرایش سامانه‌های پدافندی در منطقه بویژه با هدایت آمریکایی‌ها خنثی شد. به نظر می‌رسد نیروی مقاومت یمن در چند هفته اخیر در ادامه اقدامات خود علیه رژیم صهیونیستی، رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده، چنانکه نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند تا زمانی که مایحتاج مردم در غزه؛ از غذا گرفته تا دارو فراهم نشود، از تردد کشتی‌های همه کشورها که عازم بنادر اسرائیل در دریای سرخ و دریای عرب (مکران) هستند، جلوگیری خواهند کرد؛ اهرمی که به اعتقاد برخی کارشناسان در عرصه میدانی از کارآمدی قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی  وارد کند و به عبارتی در قیاس با حملات پهپادی و موشکی انصارالله یمن به اراضی اشغالی، راهبرد جدید انصار‌الله در مواجهه با رژیم اسرائیل، از کارآمدی به مراتب بیشتری برخوردار است. در همین چارچوب پیش از توافق آتش‌بس ۷ روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای تبادل اسرای غیرنظامی و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، نیروهای مسلح یمن اقدام به توقیف یک کشتی تجاری اسرائیلی با نام «گلکسی لیدر» در دریای سرخ  کردند و حالا هم بر اساس آنچه سرلشکر یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره هستند، کشتی نفتکش نروژی آستریندا را با موشک دریایی هدف قرار داده است.


* مدیرعامل بندر ایلات: حوثی‌ها اقتصاد اسرائیل را نابود می‌کنند
مدیر عامل بندر ایلات در گفت‌وگو با رادیو گلگلتز اسرائیل (رادیو ارتش) گفت: چگونه اجازه می‌دهید گروهی از حوثی‌ها مشکل جدی اقتصادی ایجاد کنند؟ چگونه اجازه می‌دهید اقتصاد را نابود کنند؟ همچنین «زاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان اعلام کرده ‌است اگر آمریکا در مقابل حملات یمن اقدامی نکند، اسرائیل علیه یمن اقدامی نظامی خواهد کرد. این تهدید با واکنش«ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن مواجه شده که خطاب به نتانیاهو گفت: «ما کاملا آماده هرگونه اقدام و تحرک نظامی علیه یمن هستیم». الشامی با بیان اینکه «ما تمام توان‌مان را برای مقابله با تجاوز به برادران‌مان در غزه به کار گرفته‌ایم»، مواضع نیروهای مسلح یمن را تکرار و تأکید کرد: «هر کشتی‌ای که برای رساندن کمک یا هر کالایی به صهیونیست‌ها اقدام کند، در تیررس ما قرار خواهد گرفت».
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسما از رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران اروپایی خواست اقدامات لازم را برای مقابله با محاصره دریایی رژیم صهیونیستی توسط یمن و شکستن آن اتخاذ کنند. حتی زاخی هانگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تهدید کرد اگر جهان به این مساله توجه نکند رژیم صهیونیستی خود پاسخ خواهد داد. تردید آمریکا به این دلیل است که کاخ سفید معتقد است هرگونه حمله‌ای به یمن با پاسخ فوری و حمله به پایگاه‌های آمریکا در عربستان، امارات، قطر و بحرین مواجه خواهد شد. پاسخ ارتش یمن به این تهدیدات نیز بسیار مختصر و در عین حال ترسناک بود. آنها گفتند: «ما آماده جنگ هستیم؛ بفرمایید!» رهبری آمریکا اکنون با زیردست‌هایش در منطقه و جهان ۲ موضوع اصلی را بررسی می‌کند؛ اول درج مجدد ارتش یمن در لیست «تروریسم» و دوم تشکیل نیروی نظامی در دریای سرخ و بحرالعرب برای مقابله با هرگونه تلاشی برای بستن تنگه باب‌المندب. «گدئون گلبر» مدیرکل بندر ایلات در این باره تأیید کرد تهدیدات یمن در راستای جلوگیری از حرکت کشتی‌ها به سمت سرزمین‌های اشغالی ۸۰ تا ۸۵ درصد سود بندر را از بین می‌برد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از گلبر گزارش کرد که تهدیدهای نیروهای مسلح یمن از ۱۵ نوامبر گذشته تاکنون مانع ورود کشتی‌های حامل ۱۴ هزار خودرو به بندر ایلات شده ‌است.

* آمریکا به فکر تشکیل نیروهای واکنش سریع؛ یمن: آماده مبارزه‌ایم
واشنگتن‌پست درباره برنامه آمریکایی‌ها برای ائتلاف در دریای سرخ نوشت: «یک مقام ارشد دولت جو بایدن که نامش را فاش نکرد، گفت برنامه دولت آمریکا این است که یک واحد نظامی متمرکز بر دریای سرخ و خلیج عدن موسوم به نیروی ضربت مرکب ۱۵۳ (CTF-153) را گسترش دهد. این واحد نظامی زیرمجموعه یگان نیروهای دریایی مرکب، یگانی متشکل از نیروهای ۳۹ کشور عضو است که مقر آن در بحرین قرار دارد.
با این حال، یکی از رهبران انصارالله اخیرا در پیام جدیدی به ائتلاف سعودی - اماراتی نسبت به سرانجام مشارکت در هرگونه ائتلاف جدیدی برای تجاوز نظامی به یمن هشدار داد. «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت «اگر عربستان و امارات بخشی از هرگونه ائتلاف برای تجاوز و تشدید تنش علیه یمن باشند، میادین نفتی و گازی آنها را منهدم خواهیم کرد». البخیتی در مصاحبه با «فرانس ۲۴» گفت: «اگر ۲ کشوری که 8 سال علیه یمن جنگیدند در این ائتلاف شرکت کنند، حملات به کشتی‌ها محدود نمی‌شود، بلکه شامل نابودی میادین و تاسیسات نفتی این ۲ کشور خواهد شد». واشنگتن‌پست همچنین در ادامه گزارش خود به نقل از یک مقام نظامی مطلع آمریکایی مدعی شد بسیاری از کشورها به جلوگیری از اختلال در کشتیرانی تجاری در این بخش جهان علاقه دارند و مقام‌های دولت آمریکا در ضمن پیشبرد مذاکرات، این نکته را به کشورهای دیگر تاکید کرده‌اند. وی این تلاش را عمدتا «آرمان‌گرایانه» توصیف کرده و اینکه هنوز شرکا و متحدان آمریکا در حال ارزیابی نحوه شرکت‌شان در این برنامه هستند و هنوز چارچوب زمانی این برنامه نامشخص است. با این وجود مقام ارشد دولت آمریکا این توصیف را به چالش کشید و گفت مذاکرات بر سر این برنامه  فعال است. در این میان وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: ما می‌دانیم که دشمنان امکانات زیادی دارند اما ما هم با تمام قدرت خود را آماده کرده‌ایم. تاکید می‌کنیم به هیچ وجه خطری برای ناوبری بین‌المللی وجود ندارد و عملیات‌های یمن تنها کشتی‌هایی را که حامل کالا برای رژیم اشغالگر هستند تحت تاثیر قرار می‌دهد. اجازه نمی‌دهیم غزه محروم از غذا و دارو باشد اما کشتی‌ها به سمت اسرائیل حرکت کنند.
بسیاری معتقدند عملیات‌های اخیر انصارالله یمن در چارچوب ایجاد تحریم و ضربه اقتصادی به رژیم صهیونیستی است تا از این راه، در رفتاری کاملا انسان‌دوستانه به مردم غزه کمک کند و اسرائیل ناچار به پذیرش پایان حمله به مردم بی‌گناه غزه شود. همین چند وقت پیش بود که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی از کشورهای اسلامی خواستند اسرائیل را تحریم کنند. ایشان گفتند: راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود. ایشان همچنین تاکید کردند: دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی همکاری اقتصادی نکنند. رهبر انقلاب افزودند: دنیای اسلام فراموش نکند آن کسی که مقابل ملت فلسطین ایستاد، آمریکا و فرانسه و انگلیس بود. معظم‌له تصریح کردند: در مجامع جهانی این جنایات بدون لکنت محکوم شود؛ نه‌ اینکه همان چند کشور عربی دوپهلو و با لکنت حرف بزنند. 
حال به نظر می‌رسد از آنجا که کشورهای اسلامی هیچ کاری درباره تحریم اقتصادی اسرائیل انجام نداده‌اند، انصارالله یمن قصد دارد با حربه نظامی، تحریم اقتصادی اسرائیل را عملیاتی کند.

بندر ایلات در معرض تعطیلی است
الجزیره در گزارشی اعلام کرد تنگه باب‌المندب که دریای سرخ را به اقیانوس هند متصل می‌کند، روزانه شاهد جا به جایی 8.8 میلیون بشکه نفت است. همچنین 21 هزار وسیله حمل‌و‌نقل دریایی از این منطقه روزانه عبور می‌کنند و 57 درصد انرژی جهان از این مسیر جابه‌جا می‌شود. در یک ماه اخیر به دلیل حملات انصارالله به کشتی‌های اسرائیلی، میزان حق بیمه این کشتی‌ها بشدت افزایش یافته است و بندر ایلات در معرض تعطیلی قرار دارد.

  • کامران رازه

  • کامران رازه

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور خطاب به بسیجیان فرمودند: از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید. کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند برادر شما هستند؛ حتی اگر سلیقه متفاوتی دارند.

مهمترین بخش بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

نقشه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه‌ی جدید بکلی ناکام ماند/ نابودی حزب‌الله جزئی از نقشه بود، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد/ خواستند عراق را ببلعند و سوریه را قبضه کنند، نتوانستند/ تمام کردن مسئله فلسطین به نفع رژیم غاصب با طرح خائنانه «دو دولتی» هم جزئی از نقشه «خاورمیانه جدید» بود که آن هم نتوانستند

* در قضیه‌ی لبنان آمریکایی‌ها گفتند که دنبال تشکیل خاورمیانه‌ی جدیدند، خاورمیانه یعنی؛ همین غرب آسیا. 
* گفتند میخواهند این منطقه را که اسمش را گذاشتند خاورمیانه یک نقشه‌ی جدیدی به این بدهند خاورمیانه‌ی جدید یعنی یک نقشه‌ی جغرافیای سیاسی نویی بدهند بر چه اساس؛ بر اساس تأمین نیازها و منافع نامشروع آمریکا. آنی که آنها میخواستند البته اتفاق نیفتاد آنی که آنها دنبالش بودند اتفاق نیفتاد. آنها خواستند حزب‌اللّه را نابود کنند در نقشه‌ی جدیدی که داشتند یکی‌اش این بود نابودی حزب‌اللّه، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد.
* آنها خواستند عراق را ببلعند نتوانستند.
* آنها میخواستند سوریه را قبضه کنند عوامل نیابتی خودشان را به اسم داعش و جبهةالنصره و از این حرفها انداختند به جان دولت سوریه هفت، هشت، ده سال هم مدام تزریق کردند، پشتیبانی کردند، پول دادند، امکانات دادند نشد ناکام شدند.
* خاورمیانه‌ی جدیدی که آنها میخواستند درست کنند بکلی ناکام شد.
* یکی از اجزای این خاورمیانه این بود که مسئله‌ی فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند، اصلاً چیزی به نام فلسطین دیگر باقی نماند همان دو دولتی خائنانه‌ای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند آن را هم زیرش زدند نتوانستند، نشد.
جغرافیای سیاسی منطقه در حال دگرگونی به نفع جبهه‌ مقاومت است/آمریکازدایی، خصوصیت اول نقشه جدیدی است که در منطقه دارد حاکمیت پیدا میکند/حادثه‌ تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی توانست جدول سیاستهای آمریکا در این منطقه را به هم بریزد

 

 

* جغرافیای سیاسی منطقه در حال دگرگونی هست اما نه به نفع آمریکا؛ به نفع جبهه‌ی مقاومت.  بله، غرب آسیا نقشه‌ی جغرافیای سیاسی‌اش عوض شد اما به نفع مقاومت،‌مقاومت پیروز شد. امام درست فهمیده بود، درست تشخیص داده بود. هسته‌های مقاومت توانستند جهت حرکت را به نفع خودشان تغییر بدهند و عوض کنند. 
* این نقشه‌ی جدیدی که در این منطقه دارد به تدریج حاکمیت پیدا میکند چند خصوصیت دارد. 
* خصوصیت اولش آمریکازدایی است، آمریکازدایی. آمریکازدایی یعنی چه؟ یعنی نفی سلطه‌ی آمریکا بر منطقه.
* معنایش قطع رابطه‌ی سیاسی با آمریکا نیست نه اینکه حالا ما توقع داشته باشیم یا تصوّر کنیم که دولتهای منطقه قطع رابطه‌ی سیاسی کنند نه رابطه‌ی سیاسی، اقتصادی با همه دارند با آمریکا هم دارند داشته باشند. اما دیگر سلطه‌ی آمریکا روزبه‌روز رو به ضعف است.
* امروز سیاست و جهت‌گیری در این منطقه آمریکازدایی است. یکی از نشانه‌های واضح و بارزی که امروز جلوی چشمهاست همین طوفان اقصی است؛ این طوفان‌الاقصی بله، علیه رژیم صهیونیستی است، اما آمریکازدایی است.
* این حادثه‌ی تاریخ‌ساز، به معنای واقعی کلمه حادثه‌ی طوفان‌الاقصی یک حادثه‌ی تاریخ‌ساز بود توانست جدول سیاستهای آمریکا در این منطقه را به هم بریزد. ان‌شاءاللّه ادامه پیدا بکند این طوفان، جدول را محو خواهد کرد،  جدول سیاست آمریکا را در منطقه محو خواهد کرد.
فرهنگ غرب در قضیه جنایت غزه بی‌آبرو شد

* حرکت وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم که آبروی آمریکا را هم برد. آبروی کشورهای معروف اروپایی را هم برد، بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد.
* فرهنگ و تمدن غرب، همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید میکند، رژیم فلان کشور غربی میگوید اسرائیل دارد از خودش دفاع میکند. این دفاع از خود است؟ فرهنگ غرب این است. در این قضیه فرهنگ غرب بی‌آبرو شد.
طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و بدانند که این وضع هم ادامه پیدا نخواهد کرد

* فجایع ۵۰ روز اخیر، فشرده جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین است؛ طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و بدانند که این وضع هم ادامه پیدا نخواهد کرد.
دیدگاه جمهوری اسلامی، به دریا ریختن صهیونیست‌ها و یهودیان نیست

جمهوری اسلامی ایران قائل به همه‌پرسی در فلسطین و نظر مردم است. 
حرکت مسئله فلسطین به سمت حل،‌ از خصوصیات نقشه جدید منطقه ما است/ طرح‌ مطرح‌شده ما همه‌پرسی از فلسطینی‌ها است، یک منطق دنیاپسند و قابل قبول و متمدنانه برای اداره‌ فلسطین
* یک خصوصیت دیگری که این نقشه‌ی جدید منطقه‌ی ما دارد حل مسئله‌ی فلسطین است.
* مسئله‌ی فلسطین به سمت حل دارد حرکت می‌کند به توفیق الهی. حل مسئله‌ی فلسطین یعنی چه؟ یعنی تشکیل حاکمیت فلسطینی در همه‌ی سرزمین.
* ما طرح‌مان را مطرح کردیم؛ طرح همه‌پرسی. همه‌پرسی از فلسطینی‌ها. البته آنهایی که اشغالگرند آنها حقی ندارند اما خود فلسطینی‌ها چه در سرزمین فلسطین چه در کشورهای همسایه‌ی فلسطین در اردوگاه‌ها چه در جاهای دیگر هر جا هستند چندین میلیون فلسطینی هستند اینها میتوانند نظر بدهند؛ یک منطق دنیاپسند و قابل قبول و متمدنانه برای اداره‌ی فلسطین.
دوگانه جدید حاکم بر منطقه،‌ دوگانه مقاومت و تسلیم است/ بهم ریختن دوگانه‌های جعلی و تحمیلی، یکی از خصوصیات دگرگونی در جغرافیای سیاسی منطقه است
* یک خصوصیت دیگر این است که در این منطقه، دوگانه‌های جعلی و تحمیلی درست کرده بودند. این دوگانه‌ها بهم ریخت. دوگانه‌ی عرب و غیرعرب. دوگانه‌ی شیعه و سنّی، افسانه‌ی هلال شیعی، یک حرف بی‌ربطی بود مطرح کردند؛ خطر شیوع شیعه در منطقه.
* اینها همه بهم ریخت.
* در این قضیه‌ی طوفان‌الاقصی و قبل از طوفان‌الاقصی بیشترین کمک را به فلسطینی‌ها کی کرد؟ شیعه‌ها کردند. شیعه‌‌ی لبنان، شیعه‌ی عراق، شیعه‌ی عرب شیعه‌ی غیرعرب. این دوگانه‌ها بهم ریخت. به جای این دوگانه‌های تحمیلی یک دوگانه‌ی جدیدی بر منطقه حاکم شده. دوگانه‌ی مقاومت و تسلیم.  
* امروز در این منطقه این دوگانه مطرح است. مقاومت یعنی چه. مقاومت یعنی تسلیم نبودن در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی و دخالت‌های آمریکا. 
رهبر انقلاب خطاب به بسیجیان: از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید

* کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند برادر شما هستند؛ حتی اگر سلیقه متفاوتی دارند.
* یکی از چیزهایی که انسان واقعا باید گلایه کند برخی اظهارات در فضای مجازی است. سر یک چیز بیخود به هم می‌پرند. شما که بسیجی هستید پرهیز کنید.
معرفی قله‌‌های بسیج توسط رهبر انقلاب

* قله‌های_بسیج، سلیمانی و صیادشیرازی و همت و بابایی و شیرودی و همدانی و فخری‌زاده و کاظمی آشتیانی و امثالهم هستند.
منطق بسیج مقاوم سازی حداکثر کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است

«بسیج لشکر مخلص خداست» یعنی این ذخیره‌ی عظیم مغتنم، برای قدرت یابی شخصی نیست/«بسیج مدرسه‌ی عشق است» یعنی این عشق، یک عشق در ظرفیت و قابلیت یک مدرسه است
* امام درباره‌ی بسیج توصیفهای گوناگونی دارند. دو توصیف را من انتخاب کرده‌ام که به شما عرض بکنم.
* یکجا امام میگوید که: بسیج لشکر مخلص خداست. لشکر مخلص خدا، روی کلمات دقت کنید. یکجای دیگر امام میگوید: بسیج مدرسه‌ی عشق است. خب این دو توصیف را کنار هم بگذاریم، لشکر مخلص خدا نشان میدهد که بسیج رزمنده است، لشکر برای رزم است، برای جنگ است. رزمنده بودن یعنی چه؟ یعنی هم قدرت مادی و جسمانی داشتن، هم اراده و شجاعت روحی داشتن، هم تدبیر و ترفند جنگی بلد بودن، نمونه‌اش امیرالمومنین است در مقابله‌ی با عمرو بن عبدود.
لشکر مخلص خدا یعنی چه؟ یعنی این ذخیره‌ی عظیم مغتنم برای قدرت یابی شخصی نیست.
* از آن طرف مدرسه‌ی عشق است، عاشق است بسیج عاشق است، دلباخته است. اما این عشق یک عشق هرزه پوی بی‌جهت بد مسیر نیست، این عشق یک عشق در ظرفیت و قابلیت یک مدرسه است.
* ظرف او یک ظرف جهت‌دار و منظم است یعنی چه؟ یعنی عشق به خدا، عشق به معنویت، عشق به مردم، عشق به راه جهتی که دارد حرکت میکند، عاشقانه حرکت میکند. مدرسه یعنی این. مدرسه‌ی عشق یعنی این. اینی که بسیج عاشق است. میگوید بسیج مدرسه‌ی عشق است. عشق را با جهت مشخص تدریس میکند، تعلیم میدهد. 
فرهنگ بسیجی خدمت به همه است؛ همه!
*  آنجایی که سیل آمد بسیجی تا زانو در گل رفت برای اینکه خانه‌ی سیل‌زده را پاک کند تمیز کند از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست دینت چیست مذهبت چیست، قومیتت چیست، سلیقه‌ی سیاسی‌ات چیست. نپرسید، رفت خدمت کرد، هر چه هست هر که هست.
 

 

  • کامران رازه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران